Blogger Widgets

duminică, 14 aprilie 2013

Strigat mut

 

   Din colectia "Nu ne-ntamplam":
    Si daca-ai sa mori?intreba rabinul insitent.
    Daca-am sa mor am sa zambesc multumitor!In sfarsit ar binevoi cerul,pe mine mie sa ma redea...

    Ma ameninta,adesea,cate o umbra neregulata a pasilor  intrerupti ce mi se desira involuntar,printre salcami nebuni de corabii cu vant la prora,ca-i sa ramai o reminescenta.Ca aripile tale inspumate,de zeu cu degete cantatoare,s-ar izbi de zidurile fiintei mele covarsite de tablouri flamande de portrete si prea pline de suflete nude,spoite-n gondole timpurii cu venetieni inghesuindu-se de ploaie sub coastele mele violete.
    Si-alerg ca nebuna,cu pletele incurcandu-se-n dare de stele cu sfarsituri aproape.Deasupra-mi si dedesuptu-mi  se-ntinde-o mantie purpurie cu licariri de absolut si parfum de fresca proaspata ce-mi contureaza schizofrenia imediata.
    Si te strig.Iar lumea se despica-n jumatati simetrice si pe strazi se face ordine.Pe trotuarul din partea dreapta circula doar piciorul drept cu-a lui jumatate de trup mirat,aplecat de spate,cu un ochi miop si jumatate de nas ce-si cauta mirosuri de banci goale.Pe partea stanga merg doar picioare si maini stangi.Si inimi.Pe partea stanga merg toate inimile.Si ochiul si buza incompleta zambesc,ca pe partea lor merg toate inimile.
    Dar tu vi pe nicio parte.Tu te duci.Intreg.Fara ca strigatul meu sa te fi injumatatit.Si-as vrea sa te prind de mana,dar daca pun piciorul pe strada,inima mea se duce pe trotuarul din stanga si-i e greu sa se deplaseze-ntr-un singur picior.Iar tu te-ndepartezi rapid.Si-n fata mea ramane un fiasco tulburator de maini stangi si picioare drepte,de ochi ce merg pe partea dreapta si inimi ce aleg doar partea stanga.Si tu te pierzi...
    Mi-e dor sa ma mai doara cineva pana-n abisul oaselor,sa mi le deformeze atunci cand respir sacadat,sa mi le sfarame atunci cand imi plec capul sa-mi sarut VIOLETELE.Mi-e dor de PLUMBUL din mine.Intrerupt,depus pe sub pleoape,sa-mi deterioreze realitatea,sa-mi supureze visele atunci cand te-nghit,cu totul.Si note si partituri si corzi si tu...Mi-e dor sa mi te simt tot vibrand acut in mine,sa-mi modelezi din artere si flajolete si trisonuri si-apoi sa le sufli in aripi sa-mi sufoce si timpan si gura ca s-ascult neobisnuitul din mine,vast ca spatiul si profund ca vesnicia.
    Si-alerg si-acum,far' de ratiune,impiedicandu-ma de mine,cazand printre fantasme infricosatoare fara chitari in spate.Si-apoi ce-i Universul meu fara chitari in coastele-i sugrumate de-ntuneric?Si-apoi ce-mi sunt chitarile fara de tine?Si cat de iluzorie are sa-mi fie viata fara orice din tine?

    Alerg si-acum sa-mi gasesc rabinul,sa-i spun ca mi-ar placea sa mai pot,sa mai stiu candva a scrie despre tine.Sa-l rog sa ma-nvete el,daca poate,ca eu altfel,nu-mi pot imagina existenta...






9 comentarii:

  1. Cu toţii ne gândim la moarte uneori,unii dintre noi chiar tot timpul.De ce?Pentru că este inevitabilă.Orice om,mai devreme sau mai târziu,este acoperit de umbra nelegiuită a morţii.Când crezi că scapi,gândurile te aduc iar şi iar în prăpastie.Suntem sătuli de ştiri şi seriale în care se prezintă moartea.Acelaşi răspuns:ne aduc aminte că şi nouă ne va veni rândul odată.

    ,,Alerg făr' de raţiune"-asta înseamnă că în acel moment coordona doar instinctul.Instinctul este cea mai periculoasă armă pentru om,dar cea mai folositoare pentru un animal.Dacă vom uita de raţiune,vom deveni precum toate vieţuitoarele ce ne înconjoară.Avem şi noi un dar anume:acela de a gândi înainte lucrurile.De a le gândi înainte să fie prea târziu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred ca acest articol vorbeste despre moarte.El descrie mai degraba o dulce nebunie,un delir,o cautare continua a ceea ce credeam eu ca ar fi absolutul meu...

      Ștergere
    2. La început ai specificat ceva despre moarte.Eu m-am legat de acea idee :)

      Ștergere
  2. Woow ce imagine ,am simtit cum mergeau toate acele inimii ,si ochi ,si buze ... e uimitoare aceasta imagine ,tu esti cea uimitoare ! Exista undeva acolo nu ti-l imaginezi degeaba.Fermecator ai scris! <33

    RăspundețiȘtergere
  3. Un trup si un suflet alergandu-si dorul urias,tablou al unei vieti de spaima si vis....
    Ai grija de tine,fata draga!De tine si de harul de a ne putea incanta prin cuvinte...

    RăspundețiȘtergere
  4. Vaiii <333 Desi nu ai capul mare,ai o imaginatie destul de uimitoare :o3

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu care credeam ca am o imaginatie bogata;))

    RăspundețiȘtergere
  6. "Si ochiul si buza incompleta zambesc,ca pe partea lor merg toate inimile."
    Atat de minunat..ai o forta geniala in cuvinte..

    RăspundețiȘtergere
  7. Doamne ce imaginație ai!
    Să nu te oprești niciodată din scris!

    RăspundețiȘtergere

Prin cuvinte,mintea prinde aripi..